Le tävling

Jag kan sammanfatta min ritt som rent åt skogen. Vi väntade i säkert två timmar i spöregn, ingenstans att rida fram och Tage blev spänd av alla paraplyer, speciellt domarens. Dessutom blev jag spänd, och Tage var väl inte direkt på humör längre så han drog och drog upp huvudet rätt upp. Redan från början visste jag nästan att han skulle sticka i galoppökan, och visst gjorde han det, flera gånger under ritten ville han dra iväg i galopp.
Jag valde att avbryta min ritt för det kändes så dåligt, det var den värsta ritten jag någonsin gjort. Ärligt. Jag var så äckligt irriterad och domaren kunde ju inte heller viska, vilket gjorde mig sur under ritten.

När man liksom hör han säga vilka poäng man fick under längningen, redan då vet man ju att det gick åt skogen liksom... Trötta mig, jag förstår inte varför Anna ens låter mig rida Tage, går så himla dåligt ändå, åh somnar på livet just nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0