VILKA SJUKT UNDERBARA DAGAR!!

Åh, men helt underbara dagar det har varit nu i veckan helt sjukt!

I torsdes spelade vi minigolf, jag red Tage (Tage goes sticka och är stark, haha!) och igår hade vi uppvisning, sen red jag Tage och borstade Zorro lite eftersom Anna åkte iväg till studentfest ;) Och såklart gör mina fina vänner mina dagar så grymt mycket bättre! ♥

Jag har så mycket att berätta om uppvisningen så jag vet inte riktigt var jag ska börja, kan väl börja med att jag älskar den lilla skiten, Galliano ? ;) I alla fall, jag älskar den ponnyn ♥

Kom till stallet vid kvart i 7 och gjorde i ordning honom sen skulle vi lasta honom och han gick rakt in i transporten, underbart :) Kom dit och kollade lite hur det såg ut där och pratade med några lärare, och självklart alla duktiga funktionärer :)

Gick ut igen och fixade Galliano och sen var det bara att rida fram inne i ridhuset (han har aldrig varit i ett ridhus med läktare förut) I början var han ganska seg men sen kom han igång riktigt bra, men tyvärr blev han så pigg så jag kunde inte arbeta honom längre haha! Och med honom skulle jag rida en kadrilj med, lycka till!
Men det gjorde jag och han var riktigt pigg och han var även lite rädd för alla dem som stod på läktaren så då sprang han såklart lite snabbare då också ja... Men så sjukt roligt det var att rida honom när han var så!

Vi hade två uppvisningar och på den första hade vi kadrilj, banhoppning, gymkhana och lite ridning för publiken och på den andra hade vi gymkhana, banhoppning, höjdhoppning och kadrilj. Kan ju säga att dem så hoppade var riktigt jädrans duktiga! Annie och Viander hoppade 1,35 m tillsammans, duktiga! Tess och Mister slog också "deras" rekord jag tror nog han hoppade 1,35 han med om inte det var 1,30 ;)

Och INGEN trillade av förutom Filippa på framridningen då hon lyckades fastna i tränset så det åkte av helt och hållet, men hon skadade sig tur nog inte :) Jag tog även några skutt inne på framhoppningen och jag kan ju säga att Galliano var TAGGAD!! sjukt roligt!

Jag red som sagt inte jättebra i kadriljen eftersom Galliano var värsta hopphästen men det finns filmer som jag kan länka ;)

I början red vi in i skritt och dem presenterade oss och i slutet gjorde vi ett ärovarv och damn vad Galliano hade roligt! Men sen skulle vi rida ut därifrån och vi hade sagt inga applåder, men jovisst.. vad gör dem? jo, dem applåderar. Och nästan alla hästar fick spel, även Galliano. Men ändå gulligt ;)

Efter höjdhoppet var det inte många av 7-9:orna som vågade prova på att rida, bara två stycken.. så ridningen var ingen sport va ? ;) haha...
Men måste ju bara säga tack till ALLA som var med! Speciellt Annie som ordnade detta så att det blev av!

Detta är en film från höjdhoppningen, men alla är inte med på den:
http://www.youtube.com/watch?v=1LImnfd-qNs
Film från kadriljen, jag vet att det ser konstigt ut, men jag inser själv det haha! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=U66cvjP26Ls&feature=autoplay&list=ULVMZHUB2GJZo&playnext=1
Film från gymkhanan:
http://www.youtube.com/watch?v=VMZHUB2GJZo&feature=channel&list=UL
Film från banhoppningen:
http://www.youtube.com/watch?v=5UJv8oMt7aI&feature=autoplay&list=ULU66cvjP26Ls&playnext=2

Om ni vill veta varför det ser så klumpigt ut när jag rider, jag har ridväst under och en tjocktröja över eftersom vi var tvungna att ha ridväst på oss ;)

/ lizette . ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0