tävlingar...

Röd rosett

Är något jag längtar efter så sjukt! Jag vill också åka ut och tävla, både hopnning och dressyr! Jag blir nervös bara jag tänker på att tävla, men ändå är det så galet roligt! Jag har tävlat mycket på Lillgården men jag har åkt ut lite grann. Och jag tänkte lite på det med rosetterna.. Eftersom jag tävlade Baloo då och han sparkades om någon kom för nära, (gör han fortfarande) så hade jag en röd rosett i svansen. Läste på ponnysanning.se att det fanns fler rosettfärger i svansarna som betydde lite olika saker.  
 
Grön rosett: Unghäst, bered er på bocksprång och liknande
Blå rosett: Hingst
Vit rosett: Till salu
Röd rosett: Hästen sparkas, kom inte för nära

Jag visste om vad den vita och den röda rosetten betydde men dem andra två har jag aldrig sett förut. Men bra att veta i alla fall! 
 
 
/ lizette . ♥
 

Kommentarer
Postat av: kine

Hade ingen aning om de andra än röd helt ärligt, hehe... Men det är bra att veta, helt klart! Bra blogg har du också :)

2012-06-26 @ 14:53:55
URL: http://kinefelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0