haha, uppdatering på hög nivå eller?

Har haft så mycket att göra, Galliano tar ju upp hela mitt liv! han har verkligen gjort sjuuukt äckligt stora framgångar! eller, säger man så ..? haha, ja..men jag kan verkligen inte fatta att han har blivit så fin, och så duktig! Han är trots allt inriden tidigt på hösten 2011, så knappt ett år! Det känns verkligen inte som att rida en unghäst, han är ju så perfekt! Visst är han lite osäker på sig själv och kanske inte jätte stabil, han går lite fram och tillbaka ;) 
 
Men han har varit verkligen över mina förväntningar, och jag är så GLAD! allting har släppt, precis allt! 
 
Igår red jag dressyr inne på banan och han var riktigt duktig, gick igenom i båda varven men lite svårare i vänster varv. men det släpper efter ett tag. Tränade mycket på öppnor och slutor vilket är en stor förbättring! han är mycket rörligare i bogarna och det är just det jag är ute efter!
 
Idag hoppade jag och jag tror minsann att vi kom över ett 85-90 hinder en gång innan han blev allt för trött. Annars hoppade jag inga höjder, tränade mer på att komma rätt så att han lär sig och blir stadigare mellan hinderna. Tränade också på att landa i rätt galopp men det var busenkelt för honom och förstod direkt så där var inget direkt att träna mer på :) kom även på att han är rädd för att "hoppa in i skuggor". Om det står ett hinder i skuggan och han kommer från det håll där solen är så blir han rädd och vägrar hoppa. Men är man bestämd så kommer man över! Nästa gång ska jag hoppa lite titthinder, absolut INGA höjder där, kanske 30-50? inte högre, utan fokuset kommer ligga på att vi ska komma över ett lite läskigare hinder :) 
 
Veckan har varit perfekt och nu är det bara en vecka kvar av att ha Galliano, kommer sakna det :( Imorgon ska det i alla fall regna och om det inte regnar för mycket ska jag nog ha lite markarbete, bra plan det där! 
 
Förresten, att åka till stranden med Galliano gick superbra! han skötte sig perfekt även fast han inte vågade gå ner i havet, haha... massa fina bilder! 
några bilder från idag som världens bästa Rebecca har tagit!♥
 
 
 
'innan kunde han inte gå i form i galoppen' 
 
tack så jättemycket för alla fina foton! thankuuu! 
 
/ lizette . ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Allt för dig finaste!! <3 <3 <3

2012-07-28 @ 14:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0