dagens ridpass

Idag red jag ut med Vendela och hennes nya häst Adonis. Jag tror att han är en trakhener, men är inte helt säker..han är 168 cm hög och är väääldigt social! superfin är han, hon har lyckats få tag på en riktigt fin häst! :) 
 
Medans Adonis stack iväg sprang Galliano för sitt liv men haha..gud ja..vi var nog ett par hundra meter bakom dem men han drog ändå på ganska rejält! Galliano har ju också lärt sig det här att bocka, sparka bakut och "stegra"
På uteritten blev han nog lite stressad, han blev nog rädd för en golfare, så han stegrade lite smått och började liksom "springa iväg" Men man känner sig ändå så trygg på honom, hur cool som helst! Jag har också märkt att när han blir rädd eller stressad tar han i bettet och gör vad han vill, men det blir bättre så småning om han är trots allt bara riden i knappt ett år ;) 
 
Red Tage idag också, och självklart var det hinder på banan. Så Tage taggade upp och blev sjuuukt stark. Kändes inte alls bra idag och han är ju väldigt mycket storhäst så ju mer man rider honom desto mer vänjer man sig. Nu har jag ju bara ridit ponny i minst en månad så storhäst är ju någon heelt annat att rida. Men jag trivs som ponnyryttare även fast jag är rätt så lång ;) 
 
imorgon ska jag nog ha bommar och ska se om inte någon kompis kan följa med, hade ju varit sjukt bra! På fredag ska jag och Felicia rida ut med fika, hur mysigt liksom!? :D 
 
och ja, den här sommaren blev något helt annat än vad jag hade tänkt..
 
/ lizette . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0