chockad..!

...
Kom till stallet igår och mockade åt Galliano. Som vanligt ;) Men efter att han hade kommit in i boxen igen började han att "slå" mot boxdörren. Jag tänkte inte så mycket på det, han är ju unghäst. Så jag fortsatte att borsta honom, sedan började han skaka. Så jag tänkte att det var kallt, jag lägger på honom täcke. Därefter gick jag och hämtade sadel och träns.

När jag kom tillbaka låg han ner i boxen och låg och skakade. Och han skakade inte lite heller...
Jag försökte få upp honom så att han inte skulle ligga kvar, och vi ringde Bodil direkt! Han mådde verkligen inte bra. Jag fick värsta chocken, det kan inte hända! inte igen..

Men Bodil kom ut och såg till så att han fick i sig olja och mat. Vatten ville han itne ha, dåligt tecken..Det var bara att gå ut och gå med honom, och ge honom oljan. Vi skulle se vad han gjorde om vi släppte in honom i boxen, direkt när han kom in lade han sig ner och började rulla. Det var så hemskt att se på, men jag tror att han förstod att vi ville hjälpa honom. För han var lugn när vi gav honom oljan, och det är jag glad för. Annars hade vi varit tvungna att åka in med honom.

Efter att vi gått med honom och gett honom mat och olja i en timme började hans mage gå igång igen. Han blev bra igen! Jag var så orolig för honom, så idag när jag kom var han som vanligt igen. Precis som om att inget hade hänt. Men känslan av att se honom sådär var inte speciellt kul..

Galliano är stark trots att han är så ung, det är jag glad för!♥

/ lizette. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0