ungponnyn

Galliano har börjat visa sig mer som en ungponny nu och är inte i samma fokus som innan, man känner det på honom och han är väldigt ostadig. Jag har ju fått börja om med honom igen nu efter all vila och nu ridskolan..han är lite stark i munnen och släpper inte bettet så man måste vara lätt på handen. men jag ska verkligen se till att vi kommer in på rätt spår igen :) 
 
Ridpasset idag:
Han var som sagt ur fokus och inte mjuk i munnen så jag fick lätta rejält och tänka mer på att driva honom och få honom till att lyssna mer på skänkeln. Jag red honom bara lite lätt idag på fältet och han precis rida klart innan regnet öste ner, vädret var superfint när jag red! 

haha, fail..
 
/ lizette . ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0