baloos träning för idag ..

Idag är det lektioner på ridbanan så träningen idag med baloo får väl som vanligt äga rum på en åker eller något ;) Men hoppas på att jag kan få rida på en liten del av banan i alla fall...
Så idag ska lilla ponnyn få träna sina ryggmuskler genom att klättra lite, inte för att vi har så branta backar och så, men lite småbackar finns nog :)

Men jag funderar om jag inte ska longera honom med gogge inne i ridhallen innan jag rider honom. Han är verkligen så stum i munnen som man kan bli! Problemet med honom är att han inte kan bli longerad i galopp, skrutten börjar bocka och sparka mot en då. Tyvärr har jag ingen lust att bli sparkad idag, haha! Så nu jäklar ska ponnyn få worka some ass!

Han är ju verkligen inte som förut, så jag försöker ju hjälpa Moa så gått det går! Moa är alltså hon som är ägare på honom nu, och jag kan säga att hon på knappt ett halvår har kommit långt i sin ridning. Då för ett halvår sen hade hon inte balansen och vågade inte så mycket. Nu vågar hon så mycket mer och nu har hon dessutom börjat försöka jobba honom genom att ställa honom och lite mjukuppgörande(?) övningar :)
Så jag är faktiskt glad att det är just hon som har honom.


glädjen som uppstår när jag får sitta upp på denna ponnyn efter mer än ett halvår ♥

/ lizette . ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0